Списания

Книги

Реклама

Електронен бюлетин

Регистрирайте се, за да бъдете винаги информирани за новите ни предложения и специални оферти{

абонамент

отписване

} Нерегулярно може да ви изпращаме специални оферти от наши традиционни партньори.

Реклама

Мениджър

брой 256, февруари 2020

цена: 3.60лв. (печатно издание - 7.00лв.)

цена на годишен абонамент: 66.00 лв.

1
1

поръчване

 

Платете с 3 sms-а по 1.20 лв., за да получите достъп до дигиталното издание.

„Винаги съм свързвал доброто настроение с глупостта“, казва негово светейшество героят на Джъд Лоу в последния епизод на „Младият папа“. Усмихнат кардинал го моли да донесе радост на народа с публична изява. Папата отказва с аргумента, че не е комик. Шапка на диалога им е въпросът струва ли си еуфория, която не води към по-добро (нас и общностите ни).

 

Каквото и да казват светият лидер на Сорентино, будистките монаси и философите за безсмислието на мимолетните усещания, които дефинираме като „щастие“, днес всяка пазарна дейност се цели в тях. От по-вкусния сладолед до още по-гъвкавото работно време, което ни позволява да стигнем с гъвкавия си кемпер до следващия райски плаж или фестивал. Нахалният в прогнозите си Ювал Ноа Харари стига по-далеч във визията си за влиянието на фактора „биохимично щастие“: в стремежа си да постигнем постоянно удоволствие ще престанем да бъдем човеци, сливайки се с богоподобни роботи. Отдавна общуваме от разстояние по-лесно от древногръцките богове. В бъдеще ще можем да си купим силата на Зевс или мъдростта на Атина.

 

Пред идеята за това усъвършенстване на Homo sapiens много хора изпадат в паника, осъзнавайки, че каквито и да са сега – най-добрите спортисти или журналисти – ще се чувстват като неандерталски ловци на Уолстрийт. Роботопията поставя под съмнение удовлетвореността на индивида като най-висша цел на обществото. Най-висша цел сега е чувството за полезност.

 

Това показват при внимателен прочит и резултатите от второто проучване на личното и общностното щастие у нас по поръчка на „Мениджър“. Най-благополучни са хората, които носят отговорност за големи екипи, големи семейства, големи идеи. Но колкото и да е голяма тяхната картина на полезност, изолирани от нея все още остават много групи от обществото ни. Групи, с които институциите и бизнесът трябва да се срещнат, за да реализираме концепцията за брутно вътрешно щастие, в която всеки индивид има значение.

 

Приятна работа.

 

Елица Николова,
главен редактор

 

Коментари

още броеве от архиваПредходни броеве

За да платите с SMS е нехобходимо да сте
регистриран потребител

Ако нямате акаунт, можете да се регистрирате.

 

Регистрация